Jun 29, 2012

HIDUP SEBAGAI PELAJAR PRA-U

*nak feeling layan lagu BUTTERFLY-Melly Goeslow sebagai background sound*
Salam dear readers yang disayangi lagi dirindui dan dihormati , 
Sesungguhnya entri saya yang lepas sangat la emowww . ishhh . 
okayfoineee .saya tak tahu apakah situasi yang berlaku dalam badan saya yang buat saya jiwang tahap muntah hijau.yang pasti saya pohon sangat segalanya berakhir dengan cepat .
Kalau perasaan itu cuma sementara , cepatlah ia berlalu kerana sakitnya mula terasa . hoii apa aku mencarut ni.larikkkkkk.
 Ini masa sukan tahunan .berapa haribulan ekk ?? Haahh lupa. heee . 
Cebenawwnyeeee saya kan takde rumah sukan lagi .. tapi sebagai senior yang kekwat saja nak menyemarakkan semangat adik-adik Dato'Panglima Garang saya . Masa saya datang tengok mereka memain , di tambah rasa pula dengan adik saya si Aizat Adnan ,Amirul Syafiq dan Nas yang memang sedia ada mengada dan suka main-main ... memang la budak-budak tu tahu mainn je . dan akhirnya saya datang dengan gaya konon macam komanden perang jerit-jerit ... tak pasal asyik kena bahan je dengan budak 2 orang tu .. ish .... 


Tapi akhirnya .. dengan adanya semangat azam yang tinggi untuk mengekalkan takhta JOHAN PERBARISAN tahun lepas :) sekali lagi rumah UNGU mengungguli acara PERBARISAN ... masih lagi suara saya paling kuat jerit . Tahun depan kena bersara nanti hilang suara haa haa . Dan paling best ........*drumroll* tahun ni tiba-tiba je saya ambil acara ... PK 4X100m wakil rumah ungu .. ganti akak upper six . dapat apa?? Medal Naib Johan TAHU :D *tepuk tangan* ..........laju juga saya lari LOL 
 Hari Isnin-nya ...bersempena Perasmian Hari Koperasi 2012 . saya buat pesembahan dengan kumpulan 'Irama Hati' dinamakan oleh cikgu zeti*takde kena mengena dengan gambar diatas* apa pun ... yang buat persembahan semua rasa nak pindah sekolah lepas nyanyi ..... kalau nyanyi lagu 'Kosong' konfem lepas tu aku ramai peminat huaaa huaaaa . 


Dan hari hari selepas itu penuh dengan aktiviti .terlalu banyak ....... sangat dan sangat lah penat ......termasuk la tolong Yasin uruskan program futsal untuk HKS .
 Inilah team futsal ... lagi Fatin , Huda, Farah .... Syazmir ..Team yang menguruskan futsal dari hari pertama , hari main tepung untuk buat court sampai la hari sabtu(23Jun2012)....dari buat flyers, kutip duit , melayan bebudak futsal yang kebanyakan dan al-maklum kemanjaan , kemengadaan , dan kesengalan otot otak mereka yang buat kami serabut ..... 


Tapi memandangkan kami semua dah 'matang dan tua' jadi kami semua bersikap kool .....melayan mereka.......dan saya Memohon AMPUN dan MAAF pada adik-adik yg dimarahi oleh saya . AMPUN eh kebetulan masa tu jiwa kacau .............saya okay jee sebenarnya :) tak suka memarah ni ....saya baik jeee ....hik hik hik .. Jiwa saya ni lembut . cehhhhh . *kentot jap*dan disebabkan berpanasa .. sepanjang minggu hidung saya berdarah fuhh TERBAIK .elok nak puasa langsung tak jadi :// mohon minggu depan segalanya dipermudahkan .....
 I don't run away from you ..I walk slowly and it kills me that you don't care enough to stop me.I could fill a thousand pages telling you how I felt and still you would understand.So now I leave without sound ,except my heart shattering as it hits the ground.She will chase you around for a while but there's going to be a day when she's going to stop running in circles around you and just walk away.
 Ini selepas habis rumah hantu.. Boleh tahan mereka ni  ..aku tolong sikit je .tolong kemas ..takde lah involve sepenuhnya ......
Comel kan mereka ?? hewww hewww . spot sumber inspirasi saya LOL gurau jee:P 
Saya suka tengok imam muda teettttt .......okbai .
 Ini hari kemas kelas .... eh tetiba ada Afiq dengan Muntaha . okay pun boleh :) last sekali habis kemas kelas semalam ...cari carpet sebab nak buat solat jemaah kat belakang kelas . Alhamdulillah . niat , usaha dah ada tinggal nak laksana je :)  Sebab MURNI penuh kontroversi . tak tahu lah kenapa ......
Saya ni KETUA TINGKATAN .. jadi anak-anak buah saya tanggung jawab saya . tak kira apa mereka buat cubit peha kiri , peha kanan terasa . tapi mereka ni bukan budak-budak yang boleh marah macam budak-budak,kena ada cara berhemah juga nak tegur nak cakap dengan mereka .kena faham tu :)


Tinggal nak buat langsir dan beberapa perubahan :) Banyak benda nak buat ,tapi belum overall lah ..sebab berapa bulan jee . bulan 11 nak periksa dah ... tahu depan bila dah pindah kelas .. barulah nak cat ke nak lukis mural ke .... tahun ni kena FOKUS . sistem modular ...ni tak boleh main-main dah ..
Dan ini dia presentation yg pertama ..2hari berturut . presentation BM . Thanks Aqila :) Thank you so much atas power point yg OHSEM . best juga dapat bercakap . cehhh bila masa pula aku rasa tak best bercakap .... Aqila super ohsemmmm ...... Tiba-tiba dia buka gambar Zayn Malik terus menjerit haaa haaa .... We talk too much sometimes ....about random things ... But at least ... we can talk to each other .lebiuu girls :)


dan akhirnya tiba masa untuk .......buat assigment..assignment dan assignment .....  Blackberry saya masih lagi terbekanglai . mohon cepat lah dia kembali sihat saya dah rindu sangat sampai termimpi  ..... sungguh saya rindu .


Dan pergilah semua perasaan yang menganggu .pergilah . datang kembali lain masa , lain waktu bukan sekarang . OK.

Jun 24, 2012

CUKUP SEMUA CUKUP !!!

Assalamualaikum semua ..
Mida lemah sangat sekarang ... Tak tahu kenapa .
Tapi mida rasa lemah sangat . sangat sangat .
Lepas satu-satu benda jadi . 
Sakitnya yang datang bertubi-tubi tanpa henti . 
Apa salah mida pada mereka??
Apa mida dah buat ?? 
Setiap kali hati ini menyayangi pasti akan ada yang menyakiti . 
Kenapa?? Mida tak minta lebih selain dihargai .
Kenapa semua perlu buat macam ni ?? kenapa??
Semuanya jadi tak kena . SEMUANYA. 
Boleh tak mida nak lari jauh-jauh dari sini .
Lari dari semua ni . 
Lari dari realiti yg amat pedih ni ??
Ya Allah , aku pohon kekuatan :(
Senyum ini senyum palsu ...
Hakikat hati saya sakit sangat ..sebak .. sedih ...
Memang aku ni bodoh kan , aku lah yang bangang , aku yang hodoh , aku yang perasan , aku yang sakai , aku yang buruk . Semua aku kan . 
Itu pasal orang BENCI aku !! kan ??
Dah la semua cukuplah . cukuplah . 
Aku minta berhenti . berhenti buat aku sakit . BERHENTI !
TOLONG ! Aku MOHON !!!
Ahhhhhh kau pun sama . SAMA ! Semua SAMA !!!! 
Aku dah tak percaya sesiapa sekarang ...
Dah tak payah cakap banyak !!
Kau memang benci aku kan ?? dan teruskanlah . 
Teruskan !!
Jangan cuba tanya kenapa aku jadi macam ni .... 
Aku dah penat nak asyik gembirakan semua orang . Aku dah penat . 
Yaaa . biar aku kata semua lillahitaala . tapi tetap aku masih ada perasaan sakit bila tak dihargai.
Sesungguhnya aku manusia biasa. 
Kalau kau kata aku lemah . Kau belum kenal aku ! 
Ya Allah , hanya padaMu aku berserah . 
Terima Kasih pada yg menunjukkan rasa ambil berat . sama ada yg benar atau sekadar menyedapkan hati . Tapi luka ini sebenarnya masih dalam . Tiada apa yang berubah . Maafkan aku . Aku tak mampu jadi terbaik untuk sesiapa . 

Jun 5, 2012

Maaf Saya Tak Sempurna .

Assalamualaikum ..
Awak ..saya penat sangat awak ...
Penat sangat ..sangat .....
Sangat penat ..rasa dah tak cukup nafas ..
Rasa dah tak bermaya tulang empat kerat ni ..rasa betul lemah ....
Lemah sangat awak tahu ...... 
Rasa dah nak rebah dah ..rasa tak mampu dah tak mampu ..
Saya tak salahkan sesiapa..Sungguh tiada siapa bersalah ..
Saya tak menyalahkan takdir malah bersyukur Alhamdulillah ... bersujud dan syukur yang tak terhingga atas rancangan yang sangat-sangat Terbaik buat saya  ... Ya Allah kuserahkan hidup ini hanya untukmu ..
Tapi saya rasa saya terlalu..Terlalu berkeras dengan diri sendiri .....
Saya tak pernah mahu membiar diri saya jatuh sekali ..walau sekali ..
Ketakutan , keegoaan , keperitan , luka yang ada masih dalam ...
Saya tak pernah nak belajar maafkan diri sendiri ...Tak pernah !
Saya cuma tahu meletakkan tingginya hukuman pada diri sendiri ..
Sesungguhnya Allah SWT tak pernah menganiaya hamba-Nya tapi kita yang menganiaya diri kita sendiri ..
Dan secara emosi dan mentalitinya aku telah bersikap zalim kepada diri aku sendiri ..
Besarnya dosa aku ....menzalimi diri sendiri ...... 
Teruknya deraan yang aku bagi kat diri aku .. aku terlampau tekan kan diri aku ..
Aku bekerja dengan sangat kuat tak pernah berhenti .....
Ketenangan aku miliki hanya dengan mengingati ALLAH SWT ..
tapi masih juga ... belum sempurna aku rasa diri ini ...
terlalu hina setiap kali menghadap-Nya ....
Kau lihat ! Kau lihat ! Betapa aku cuba lari dari perasaan aku sendiri ! Kenapa aku begini ??
Sedangkan Allah SWT menghampuni dosa hamba-Nya yg sebesar gunung tapi aku.....
masih lagi terasa diri ini kotor berlumpur hina . Ya Allah ampunkan hamba-Mu ini .....
Awak selalu nampak saya tersenyum riang , tak kira susah atau senang ... tapi lemahnya saya tatkala sendirian ...... mengadu hanya pada Allah SWT ... lemah nya saya dihadapan Pencipta ...


Awak selalu nampak saya kuat , kalah Sazali Samad ahli bina badan ... sayalah pemberi semangat , sayalah yang selalu beri dorongan , saya lah tempat rujukan .....Tapi tahukah awak saat saya memberi kata-kata semangat untuk melihat awak terus tersenyum ....untuk melihat awak terus melangkah sebenarnya ..luka di dada yang saya cuba balut masih lagi berdarah dan bernanah ... bisanya ...


Awak tahu tak betapa saya terus dan terus mengukir senyum hanya kerana tidak mahu orang lain berduka kerana saya ..setiap kali itu juga semakin pedih saya rasakan bila berselindung dari kenyataan .


Awak tahu tak betapa saya terus dan terus cuba untuk kuat sedangkan .... setiap kali itu juga saya semakin sedar hakikat bahawa saya tak kebal ..
Awak tahu tak betapa saya terus dan terus bangkit dari kegagalan .. setiap kali itu juga saya semakin kalah dengan perasaan ...


Dan saat ini , tika ini ..bila saya buat keputusan untuk menulis tahukah awak ..Betapa sakit nya saya rasa bila saya sedar terlalu banyak penipuan yang saya lakukan pada diri sendiri ....
Sakit awak ..sakit sangat ..Saya mungkin tak pandai menipu orang lain tapi ....penipuan yg saya lakukan pada diri sendiri terlalu terlalu besar untuk dimaafkan ...
Saat ini ...saya mula menampakkan kelemahan saya ...
Orang sekeliling termasuk awak dah mula risau ... Mula tertanya ...
Mula perasan ... 
Tapi saya masih lagi terus mahu jadi KUAT ! Masih lagi mahu jadi pelakon pentas terbaik !
Bila mereka mula mengambil berat ...saya cakap menafikan ... wah berlagak kuat saya .
Tapi itu hakikat ...Saya tak suka menyusahkan ... 
Cukuplah awak mampu mendengar ini saja luahan ini saja .selebihnya biarlah hanya Allah Yang Maha Tahu ..
Saya cuma minta sentiasa berada di sisi .... Biarlah saya menyendiri .. biarkan ... saya ada Allah SWT bersama saya .. 
Saya mahu jadi lebih baik untuk orang yang saya sayang ... Lebih baik untuk Awak .. Tetapi dugaan itu makin bertimpa datang ... Mungkin masih banyak dosa saya yang belum ditebus ....Biarlah Allah SWT takkan membebani hamba-Nya ... Awak jangan risau ye Allah SWT bersama saya :)
dan Awak yg saya maksudkan adalah awak yg membaca , awak yg berada di sekeliling ..awak yg saya sayang ..


Jaga Pandangan Jaga Diri Jaga Iman :>