Maaf Saya Tak Sempurna .

Assalamualaikum ..
Awak ..saya penat sangat awak ...
Penat sangat ..sangat .....
Sangat penat ..rasa dah tak cukup nafas ..
Rasa dah tak bermaya tulang empat kerat ni ..rasa betul lemah ....
Lemah sangat awak tahu ...... 
Rasa dah nak rebah dah ..rasa tak mampu dah tak mampu ..
Saya tak salahkan sesiapa..Sungguh tiada siapa bersalah ..
Saya tak menyalahkan takdir malah bersyukur Alhamdulillah ... bersujud dan syukur yang tak terhingga atas rancangan yang sangat-sangat Terbaik buat saya  ... Ya Allah kuserahkan hidup ini hanya untukmu ..
Tapi saya rasa saya terlalu..Terlalu berkeras dengan diri sendiri .....
Saya tak pernah mahu membiar diri saya jatuh sekali ..walau sekali ..
Ketakutan , keegoaan , keperitan , luka yang ada masih dalam ...
Saya tak pernah nak belajar maafkan diri sendiri ...Tak pernah !
Saya cuma tahu meletakkan tingginya hukuman pada diri sendiri ..
Sesungguhnya Allah SWT tak pernah menganiaya hamba-Nya tapi kita yang menganiaya diri kita sendiri ..
Dan secara emosi dan mentalitinya aku telah bersikap zalim kepada diri aku sendiri ..
Besarnya dosa aku ....menzalimi diri sendiri ...... 
Teruknya deraan yang aku bagi kat diri aku .. aku terlampau tekan kan diri aku ..
Aku bekerja dengan sangat kuat tak pernah berhenti .....
Ketenangan aku miliki hanya dengan mengingati ALLAH SWT ..
tapi masih juga ... belum sempurna aku rasa diri ini ...
terlalu hina setiap kali menghadap-Nya ....
Kau lihat ! Kau lihat ! Betapa aku cuba lari dari perasaan aku sendiri ! Kenapa aku begini ??
Sedangkan Allah SWT menghampuni dosa hamba-Nya yg sebesar gunung tapi aku.....
masih lagi terasa diri ini kotor berlumpur hina . Ya Allah ampunkan hamba-Mu ini .....
Awak selalu nampak saya tersenyum riang , tak kira susah atau senang ... tapi lemahnya saya tatkala sendirian ...... mengadu hanya pada Allah SWT ... lemah nya saya dihadapan Pencipta ...


Awak selalu nampak saya kuat , kalah Sazali Samad ahli bina badan ... sayalah pemberi semangat , sayalah yang selalu beri dorongan , saya lah tempat rujukan .....Tapi tahukah awak saat saya memberi kata-kata semangat untuk melihat awak terus tersenyum ....untuk melihat awak terus melangkah sebenarnya ..luka di dada yang saya cuba balut masih lagi berdarah dan bernanah ... bisanya ...


Awak tahu tak betapa saya terus dan terus mengukir senyum hanya kerana tidak mahu orang lain berduka kerana saya ..setiap kali itu juga semakin pedih saya rasakan bila berselindung dari kenyataan .


Awak tahu tak betapa saya terus dan terus cuba untuk kuat sedangkan .... setiap kali itu juga saya semakin sedar hakikat bahawa saya tak kebal ..
Awak tahu tak betapa saya terus dan terus bangkit dari kegagalan .. setiap kali itu juga saya semakin kalah dengan perasaan ...


Dan saat ini , tika ini ..bila saya buat keputusan untuk menulis tahukah awak ..Betapa sakit nya saya rasa bila saya sedar terlalu banyak penipuan yang saya lakukan pada diri sendiri ....
Sakit awak ..sakit sangat ..Saya mungkin tak pandai menipu orang lain tapi ....penipuan yg saya lakukan pada diri sendiri terlalu terlalu besar untuk dimaafkan ...
Saat ini ...saya mula menampakkan kelemahan saya ...
Orang sekeliling termasuk awak dah mula risau ... Mula tertanya ...
Mula perasan ... 
Tapi saya masih lagi terus mahu jadi KUAT ! Masih lagi mahu jadi pelakon pentas terbaik !
Bila mereka mula mengambil berat ...saya cakap menafikan ... wah berlagak kuat saya .
Tapi itu hakikat ...Saya tak suka menyusahkan ... 
Cukuplah awak mampu mendengar ini saja luahan ini saja .selebihnya biarlah hanya Allah Yang Maha Tahu ..
Saya cuma minta sentiasa berada di sisi .... Biarlah saya menyendiri .. biarkan ... saya ada Allah SWT bersama saya .. 
Saya mahu jadi lebih baik untuk orang yang saya sayang ... Lebih baik untuk Awak .. Tetapi dugaan itu makin bertimpa datang ... Mungkin masih banyak dosa saya yang belum ditebus ....Biarlah Allah SWT takkan membebani hamba-Nya ... Awak jangan risau ye Allah SWT bersama saya :)
dan Awak yg saya maksudkan adalah awak yg membaca , awak yg berada di sekeliling ..awak yg saya sayang ..


Jaga Pandangan Jaga Diri Jaga Iman :> 



Comments

Popular Posts