Sumber Inspirasi Lama Tetap Di Hati .....Tettttttt

Selamat Sejahtera ke atas kamu ..
Apakah yang mungkin merasuk dalam fikiran buat kan aku menaip di pagi hari ..
Tak lain tak bukan pasti soal hati ..
Ya Allah , sejujurnya memang novel 'Suami Aku Ustaz' memberi pengaruh yg bukan sedikit untuk aku ..
Tapi cukup banyak .... 
Dan ia berkait rapat dengan sumber inspirasi ....
Memang di mata zahir ... mungkin si dia yang ada depan mata ni ...
jauh lebih baik .. mungkin lebih terbuka dan sebagainya ...
Entah kenapa sejak hari pertama ...saat mata menyapa ... 
Aku masih memikirkan dia ..masih membandingkan ...
Sumber inspirasi lama ...walau aku belum cukup kenal dengan personalitinya ..
Tapi memerhati sikapnya cukup buat hati aku berkata ..
Dialah orangnya ....
Dari pemerhatian aku ..dia tak banyak berkata ....mungkin banyak dengan orang lain tapi bukan aku ..
Dia menjaga solatnya ..mungkin hanya dihadapanku ..tapi menegur aku dan mengingatkan aku tentang solat walau sekali cukup beri kesan buat aku ..
Tapi aku rasa .....dan sangat positif dengan rasa ini ..
Aku bukanlah ciri-ciri gadis idamannya ..bukan juga mana-mana lelaki sepertinya ..
Entah apa yg ada kat dia sebenarnya ... yg buat aku tertarik ..
Mesti dia tak tertarik lah dengan aku sebab apa??
Sebab segala perangai jelik aku dia pernah tengok !
Mesti dia tak suka kan ..
Tapi aku tak boleh juga lupa pasal dia .ish hampehh betul :(
Ingat aku suka sangat ke fikir pasal anak teruna orang ni ... ni novel 'Suami Aku Ustaz' la ni ..
aku dah elok-elok lupa kat pelatih PLKN tu ..tak pasal-pasal ingat balik ..
Tapi memang ..aku harapkan jodoh yg terbaik ....aku tahu aku bukan yg terbaik tapi akan ku usahakan jadi yg terbaik...
Setiap wanita pasti mendambakan seorang lelaki yg dapat menjadi imamnya ketika solat ..
bukan sekadar imam tetapi ..seorang Suami yang akan membimbingnya ke syurga , seorang Ayah yang penyayang dan bertanggungjawab ...yang akan membina baitul muslim bersama Insya-Allah .
Dan jika awak lah jodoh saya tak kira dimana awak berada Semoga awak sentiasa dirahmati Allah SWT...
Tuhan tolong jaga dia untuk aku :) 





Comments

Popular Posts