Jangan Sia-siakan Zaman Persekolahan Anda :)

Assalamualaikum . Hai :) Ni hao ma ? hee. ceh mentang-mentang tengah belajar bahasa Mandarin segala tempat segala benda yg dibuat nak aplikasi kan apa yg dibelajar . bagusbagus . *dulu masa belajar BIO ke , Fizik ke . Chemistry ke tak nak pula aplikasi . ehhhh . Bila dah sebut pasal sekolah ni tiba-tiba rindu pula . Alamak ....ni yang tak best ni ...dah mula rasa tak best habis sekolah ..rindu sangat kat sekolah . Where's the fire ? hehehe :) sangat rindu . bila dah kerja komitmen lagi ketat sebab kau berkerja dengan orang ,orang bayar khidmat kau...kalau sekolah memang la terikat dengan peraturan sekolah tapi .....ish ...aku tak kisah la kalau asyik kena pindah tempat duduk pasal bising sangat ,bergaduh dengan BFF aku pasal stickers ,gaduh dengan budak lelaki sampai baling kerusi .. kena penalti dengan Pn.Zuraida Pakir sebab main tepung  ..tak kisah la kena kutip sampah pasal lambat pergi sekolah ..gelang kena rampas dengan Puan Nik ..tak kisah la kena usik dengan Cg,Denan pun .

Zaman sekolah tetap yg terbaik .. lagi-lagi lepas baca [tunas] ..Ya Allah rindunya aku dengan zaman sekolah .rasa macam rugi sebab masuk asrama lepas tu nangis mintak pindah , rindu masa kat  SEMAT jumpa kawan yg ohsem , masuk Gombak Setia buat jenayah lepas tu jadi baik kejap HAHA . Aku dah tak boleh la nak cerita pasal sekolah ni . terlampau banyak sangat kenangan manis ,pahit , masam , masin ..secukup rasa sesedap mee maggi kari berapi ...nak stoli kena tunggu lain kali ... kalau keluar hikayat time nih memang tak cukup papan kekunci la aku nak ketuk kan.....

Tapi alang-alang dah teringat ..HAHA .nanti nak tunggu lain hari lain masa . tak tahu sempat lagi ke tak kan ....buka hikayat sikit la hikayat Asmi sebagai pelajar sekolah rendah paling bising dan bermasalah dengan budak lelaki  . HAHA. Aku tak tahu la gen dari Ayah ke Ibu yg aku dapat degil ,nakal , perasan dan rasa ego tinggi menggunung dengan budak lelaki .Kalau gaduh tak pernah rasa mcm nak kalah ...Nak je menang .nak betul je tak nak rasa salah ... Itulah aku yg sebenarnya ini adalah kali pertama aku mengaku yg aku mcm tu HAHA

Aku tak tahu la korang nak judge aku mcm mana .sebab kalau kau tak hidup sezaman dgn aku .sekelas .satu sekolah kau takkan tahu aku ni sebenarnya mcm mana .walau 3ribu patah perkataan pun aku cuba terangkan aku mcm mana takkan terterang hanya dengan perkataan tanpa pandangan dan persahabatan .

Gaduh sebab nombor dalam kelas . thick. sifat tak nak kalah aku yg sangat terserlah dari tadika . nak top10 je ..kalau kat sekolah kebangsaan aku tak kisah sangat ..tapi kalau kat sekolah agama .pantang je satu kelas dgn org yg bernama Muhd Farhan Affandi . ceh nak gaduh je ...betul lah wei kalau bukan sebab dia demam ke apa ke ..jangan harap dia nak bagi can aku nak dapat nombor satu .dan sejak ambil keputusan UPSRA sampai sekarang aku tak pernah jumpa dia . 

Gaduh sebab benda tah pape . Patut ke tak . dah la mamat tu masuk kelas lambat . buat pulak sekolah mcm Ayah dia punya tajaan . nak datang ke tak ikut suka hati dia je . Masuk kelas pulak tu tak reti nak senyap . bila aku keluar aura membebel boleh pulak dia dgn selamba nyanyi lagu Januari ganti nama aku . cehh ingat aku tergoda la tuh ?Afiq . sejak dia pindah masa darjah4 sampai sekarang aku tak pernah jumpa dia .

Gaduh sebab .. entah pape ntah lagi ...yang penting aku paling pantang la kalau orang buat maruah aku mcm bola basket..memang tak la aku nak mengalah lagi-lagi kalau lelaki . Salam Abdul Aziz ! ini darjah 1 punya kesah .keji tak keji aku ...gaduh dengan anak guru besar .Bila dia kena marah aku gelak . sekali aku ingat lagi muka dia jeling aku .... HAHAH Weih Salam kau apa khabar? dah 11 tahun ni ? kau ingat aku lagi ? cehh kalau aku je yg ingat dia sadis siaaaaa . HAHA. bab ejek mengejek ni biasalah kan . sekolah rendah ... apa lagi aku buat .. banyak wei . sampai gaduh baling kerusi .Masya-allah teruk perangai aku . Agak la mulut aku pun boleh tahan takda insurans dulu .cakap je apa aku suka . dah la aku ni perangai suka selongkar dan tengok tulisan orang tak pernah hilang HAHA .Lelaki mana tak marah wei . suka menyampuk pula tu . memanglah saja cari gaduh ....tak cukup lagi bila Rina kena back-up aku pasal gaduh dengan 'BK' . sampai aku nangis . ceh leleh  . malu je . KALAH with BOYS . is not me masa sekolah rendah .sebenarnya sampai form five ada je cerita pasal aku gaduh dengan budak lelaki .Haaaahhh~ dah cukup la wei dah panjang sangat pun hikayat ni ...len kali kita sambung lagi . heeee~
ini gambar zaman sekolah menengah . masa honeymoon year :D HAHAceh kurusnya aku :P
dan sambung la kemudian hari :D
 
 

Comments