MALAYSIA v.s BAHRAIN (GOL PERTAMA MALAYSIAN BOY)

Assalamualaikum . Hello my dear readers . You are beautiful . okay cut semua mukadimah, mari kita straight to the point.


Malaysia(HarimauMuda) tewas ditangan Bahrain 3-2 . Oh sedih , nampaknya perjalanan Malaysia untuk mendapat tempat di Kejohanan Olimpik London 2012 brtambah sukar . Team Harimau Muda kena kuatkan lagi semangat , fizikal dan mental . Tapi kalah kali ni kira bermaruah la jugak beza 1 gol je .
Siapa yg tengok , tahulah gol dramatik Bahrain dalam masa 5 minit 3 gol sekali masuk . Gol pertama , okay memang dramatik . Aku tak expect, kalau Fahmi yg duduk depan tu lagi lah tak ,aku rasa . Gol kedua , okay maybe ada  kekeliruan . dan tak sampai satu minit tiba-tiba dari tendangan sudut bertukar ke gol kemenangan buat pasukan Bahrain . So rakyat Malaysia , memang dalam keadaan terkejut like :0 (lalat pun boleh masuk mulut)


Okay.now kita flashback balik macam mana corak permainan kita yg menghasilkan 2 gol bermaruah tu .
Masa mula-mula game start kita boleh nampak cara pemain Bahrain yg memang nak rampas bola je . Pantang pemain Harimau Muda dapat bola . terus lah dia nak kejar . dah la pemain dia tinggitinggi laju pulak tu , perghh bahaya gila waa cakap lu .
First half memang la semua pemain goodgood je .  Muslim tak main dia cedera .kesian gila aku tengok muka dia dapat tengok je .Kesian oh ! Wei Fadhli Shas , Irfan Fazail masuk balik . Fakri pulak takde . Irfan Fazail potong rambut .hensem wei .wah #tetibe. Gila lah wei Thamil Arasu jadi solo striker . tak boleh jadi .memang tak menjadi . dan akhirnyaaaaa. . . . .  . .  .. . .  .. . . . . .. . . . ..   . .silat lihat gambar di bawah hensem tak ?
wei , GOL pertama Muhd Nazmi Faiz Mansor sebagai Harimau Muda ! Gila la wei .Lawa gila gol dia . Kau tak tengok ?rugi! Kalau tengok , korang takkan mampu nafikan Gol dia cantik . Masa tuh aku rasa memang ramai gadis-gadis di luar sana dah menjerit ,melompat dan macam 'wei ,Nazmi gol NAZMI' . haha .makin ramai la peminat dia lepas ni. aku pulak bersituasi.dalam bilik
Adik:Haaa,Nazmi gol .suka letteww:D
Aku:(diam) Aku tak jerit apa pun .kecoh la kau . memandai je .tapi Nazmi mmg hebat kan -,- (orang batukselsema tak larat nak menjerit)harus diingatkan aku hanya meminati Nazmi Faiz sbagai pemain bola sepak.oh SEKIAN . Harap Maklum .
Second half , Nazmi cedera .oh kesian dia . Wan Zack pun dah keluar diganti dengan Syahrul Azwari yg hensem . dan Nazmi diganti dengan Faris Danial . Nazmi mmg la cool tapi bukanlah bermakna dia takde Harimau Muda tak bagus . dan kemudian Gol dramatik dari Mahali Jasuli .ouh Hebat la Mahali .


Tapi malangnya kelekaan dibahagian pertahanan dan kekeliruan Khairul Fahmi telah menghadiahkan kemenangan terkejut Bahrain . Tapi apapun jadi , Kalah Menang Adat Pertandingan . Bola Itu Bulat . Dalam permainan bola sepak kita kena terima hakikat bahawa apa pun kemungkinan boleh terjadi . Tak boleh terleka dan cepat bersuka ria.
Ayah saya cakap: Bahrain main kasar . Main jahat . Dia cederakan pemain kita . 
Ouh memang pun . Nampak sangat . Aku pernah main futsal (bola) kan .dengan budak lelaki . I know how it feel dicederakan . Budak Gallant cakap:Eleh , biasalah Mie kalau main bola kaki mesti cedera . Wah ganas tak aku . haha . 
Satu benda yg aku tak puas hati , aku tak suka lah org yg suka dedahkan aib org lain .Korang tahu kan sekarang org semua heboh cerita pasal privasi life Fahmi . Macam takde life oh dok citer pasal life orang lain .sudah sudahla .dah masuk Tahun Hijrah .berubahla . Sekarang Nazmi dah makin popular. Bila seseorang mula dikenali ramai , mereka akan cuba dikenali sehingga terserlah keburukannya walaupun kecil . Stop it la people .Come on Get A LIFE . like seriously.Terima hakikat mcm aku ni, dalam padang dalam tivi dia pemain bola yg versetaile ,luar padang .. akuilah kau tak kenal siapa pun dia .(beli paper esok mesti ada muka Nazmi.hehe)


Aku selamanya HARIMAU MALAYA . Selamanya HARIMAU MUDA. 
'Kami tetap berdiri teguh ,Demi wira sukan negara, Semangat juang kami teguh .Go MALAYSIA!
'KALAU TAK MAMPU MEYOKONG KETIKA KALAH , JANGAN SORAK KETIKA MENANG'-Cloude Nimbus.

Comments

zahidah said…
Suke sangat! comel.. best2! heeee,
Anonymous said…
palat