Nama saya ASMI ASMIDAR.

Sebelum saya menarik selimut dan membaca doa tidur saya nak kongsi tentang nama saya .nama penuh ASMI ASMIDAR binti ZAINAL RASHID . #mida tu panggilan manja . midot tu tambahan semata.

#Nama saya tidak tergolong dalam kata ganda penuh atau tunggal walaupun ada pengulangan nama ASMI di situ .
#Bukan juga ada kena mengena dengan watak Fauziah Ahmad Daud dalam cerita 'Ali Setan' .
#banyak panggilan selalu orang panggil tapi . Mida atau Kakak panggilan oleh keluarga tercinta . My real BFF panggil saya Amie . Dan kebanyakannya akan panggil saya Asmi atau Asmidar tak termasuk gelaran yg pelikpelik orang kasi kat saya .

entri ni khas untuk pengetahuan am tentang asal usul nama saya :)

saya memang sangat gebu masa kecilkecil ^^

#nama saya telah diberi oleh ayah saya yang bernama Zainal Rashid . Ayah orang yang bertanggungjawab memberi nama kepada anak perempuan sulungnya ini :)

#Asmi . 
-saya selalu tertanya apakah maksudnya . .
-satu hari saya telah memunggah bukubuku yang berada dalam rak di rumah arwah opah .
-saya terjumpa satu buku nama-nama indah islam .dan dalam helaian buku itu 
-saya terlihat satu lipatan .  .
-pada lipatan itu ada tertulis nama Asmi .(ada tanda -)
#yang bermaksud : Alangkah indah pandangannya :)

bila dah besar jiwa kacau . aiseyyhhman .hehe

#Asmidar:
-saya masih tak tahu maksudnya .
-tetapi satu hari ayah ada beritahu . . 
-Asmidar nama penyanyi okestra El-suraya . 
-dari situlah Ayah ambil nama saya sebab dulu masa zaman okestra el-suraya semua orang dengar lagu mereka 
-youtube search : mohon dan pinta , harta dunia , pinta dan doa . 
-arwah opah pun suka lagu mereka . saya pun suka :)
#patutla saya suka menyanyi .

#dan itulah nama saya dari dunia sampai la akhirat nanti :)
*nama saya Asmi Asmidar :) Awak macam mana tahu tak siapa yg bagi nama awak.? apa maksudnya .?

Comments

Popular Posts